اسكیت یا Roller skating نوعی ورزش تفریحی می‌باشد كه دارای انواع مختلفی است. این ورزش نیز همچون سایر رشته‌های ورزشی تجهیزات مخصوص به خود را نیاز دارد. اصلی‌ترین ابزار برای انجام این ورزش، یك جفت كفش ویژه به نام اسكیت این‌لاین یا اسكیت كفشی است. برای خرید اسكیت لازم است شناخت كافی نسبت به این محصول داشته باشید به همین علت داشتن یك راهنمای مناسب شما را در این خرید یاری خواهد كرد.

در مطلبی مجزا راهنمای اندازه گیری سایز پا برای خرید اسکیت را نیز برای شما قرار داده ایم.

 

برای خرید اسكیت چه ‌چیزهایی را باید در نظر گرفت؟

اگر به تازگی به اسكیت سواری علاقه‌‌مند شده‌اید و قصد یادگیری و فعالیت در رشته اسکیت را دارید در ابتدا می‌بایست به دنبال تهیه‌ی یك جفت اسكیت كفشی یا اسكیت این‌لاین باشید. اما به دلیل این كه یك فرد مبتدی این كار را برای اولین بار انجام می‌دهد، نیاز به نوعی راهنمای خرید اسكیت دارد تا در ازای هزینه‌ای كه می‌كند، كالای مناسب و متناسب با نیاز خود را به ‌دست آورد. مقاله‌ی زیر با توضیحات جامع در این رابطه به شما كمك می‌كند تا خریدی رضایت‌مند داشته‌باشید.

 

اسكیت از چه اجزایی تشكیل شده است؟

اسکیت کفشی یا اسکیت اینلاین از قسمت‌های مختلفی تشكیل شده كه در ادامه هر كدام از آنها به ‌طور مجزا معرفی شده ‌است.

  1. کفش اسکیت یا بوت
  2. ساق یا cuff
  3. چفت ها یا buckles
  4. تیغه یا frame
  5. چرخ ها یا wheels
  6. بلبرینگ یا bearings
  7. ترمز یا brake

 

1) کفش یا boot

كفش اسكیت شامل قسمت كفی آن، جوراب داخل كفش‌، ضربه گیرهای پاشنه و كناره‌ها، تسمه‌ها و… می‌شود.کفش از نظر بدنه و نوع متریال استفاده شده در آن انواع مختلفی دارد. کفش اسکیت هارد به کفش هایی گفته می شود که بدنه آنها از جنس پلاستیک فشرده شده درست شده و تحمل وزن بسیار بالایی دارند. کفش اسکیت سافت به اسکیت هایی گفته می شود که بدنه آنها از پارچه و چرخ پوشیده شده است که وزن بسیار پایینی دارند و بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. کفش اسکیت کربن به اسکیت هایی گفته می شود که بدنه آنها از جنس کربن است و اسکیت سواران حرفه ای از این نوع استفاده می کنند که بسیار مستحکم و سبک است.

 

2) كاف

كاف وظیفه‌ی محافظت از ساق پا را به عهده دارد و معمولا از جنس كامپوزیت، كربن یا انواع پلاستیك است. معمولا کاف های بلند یا اسکیت هایی که به آنها ساق بلند گفته می شود از پای فرد بیشتر محافظت کرده و برای اسکیت سواران مبتدی استفاده می شود و اسکیت هایی با کاف یا ساق کوتاه در رشته های مختلف به صورت تخصصی همانند رشته اسکیت سرعت و نمایشی استفاده می شود.

 

راهنمای خرید اسکیت کاف اسکیت

 

3) چفت‌ها یا buckles

چفت ها به کمک بندهایی كه در نواحی ساق و مچ پا قرار دارند موجب تنظیم سایز كفش و محکم شدن آن در ساق پا می‌شود. ضربه‌گیرهایی كه در قسمت كفی كفش تعبیه شده‌اند از پاشنه و كف پا در برابر ضربات احتمالی به پای فرد در حین اسكیت سواری، محافظت می‌كنند. اما ضربه‌گیرهای كناری در نواحی خارجی قسمت پنجه كفش قرار دارند و علاوه بر حفاظت از پا، بدنه‌ی اسكیت را نیز از آسیب ضربات وارد شده حفظ می‌كند.

 

4) تیغه یا Frame

به ناحیه‌ای از كفش اسکیت که چرخ‌ها به آن متصل می‌گردند تیغه‌ی اسکیت یا‌ فریم گفته می‌شود. به طور كلی می‌توان گفت فریم باعث استحكام و ثبات چرخ‌های كفش در یک راستا می‌شود. تیغه‌ها با توجه به نوع و كاربرد بوت می‌توانند از جنس فلزات، کربن و یا کامپوزیت باشند.همیشه باید توجه داشت که تیغه باید استحکام لازم را داشته باشد در غیر اینصورت با فشار های حاصل از اسکیت کردن پریدن و … می تواند به راحتی کج شده و فرد را به زمین بیاندازد.

 

5) چرخ‌ها یا wheels

هر كفش به طور معمول دارای چهار چرخ است که عمدتا از جنس پلی اورتان بوده و با دو مولفه‌ی سایز و سختی طبقه بندی می‌شود. چرخ ها در گرایش های مختلف اسکیت متقاوت هستند؛ بدین معنی که حتی از چرخ های خاصی برای مسابقات درون سالن یا فضای باز استفاده می شود. همچنین برای استفاده از انواع سطوح باید چرخ مناسب با آن سطح را انتخاب کنید اینکار باعث می شود که شما به راحتی روی سطح مورد نظر اسکیت کنید و میزان مصرف چرخ نیز به حداقل برسد اینجاست که داشتن یک راهنمای خوب برای خرید اسکیت به شما کمک می کند.

 

اندازه یا Size:

سایز تعیین كننده‌ی اندازه‌ی قطر چرخ است که با واحد میلی‌متر (mm) بر روی چرخ‌ها مشخص می‌گردد. این عدد با توجه به كاربرد متفاوت اسكیت در زمینه‌های گوناگون و انتظار هر فرد میتواند متفاوت باشد. سایز مناسب كه به افراد مبتدی پیشنهاد می‌شود معمولا سایز 68 تا 80 میلی‌متر است. در رشته های اسکیت سرعت سایز چرخ ها بزرگتر اسکت که این باعث کاهش مانور اسکیت می شود همچنین در رشته های اسکیت نمایشی و اگرسیو از چرخ های کوچکتر استفاده می کنند که مانور بالایی دارد.

 

سختی و سایز چرخ اسکیت

 

سختی:

سختی چرخ‌ها به معنی میزان مقاومت آن در برابر استهلاك و فرسایش است. این مولفه با استفاده از حرف اختصاری A  و عددی كه در كنار آن است بر روی چرخ مشخص شده است. هرچه مقدار این عدد بیشتر باشد نشان‌ دهنده‌ی آن است كه چرخ سخت‌تر بوده و زمان طولانی‌تری لازم است تا فرسایش یابد.اگر قصد دارید بر روی سطحی زبر مثل آسفالت اسکیت سواری کنید بهتر است از چرخ های سختر استفاده کنید و برعکس آن اگر بر روی سطوح نرم و سیقلی اسکیت می کند استفاده از چرخ هایی با سختی پایینتر به شما کمک می کند.

 

6) بلبرینگ

هر چرخ در قسمت میانی خود دارای دو بلبرینگ است که بین آن‌ها بوش قرار گرفته است. بلبرینگ‌ها وظیفه چرخاندن چرخ ها را به عهده دارند. بلبرینگ ها عمدتا با شاخص ابک (abec) رتبه‌بندی می‌شوند که نشان دهنده‌ی سرعت چرخ‌ها است. در واقع كسانی كه در رشته‌ی اسكیت سرعت این‌لاین فعالیت دارند به اسكیتی با abec بالاتر نیاز خواهند داشت. البته باید توجه داشت که همیشه سرعت کافی نیست در بعضی ار گرایش های اسکیت نیاز به روان بودن چرخ ها بیشتر از سرعت آنهاست به طور مثال در رشته اسکیت فری استایل مهم است که بلبرینگ ها سرعت متوسط و در عین حال یک نواختی را داشته باشند.

 

7) ترمز 

ترمز یكی از قسمت‌های مهم برای اسکیت سواران آماتور است. این قسمت معمولا در منتهای تیغه‌ی اسكیت قرار دارد و در كنترل سرعت به خصوص در مراحل آموزشی به كمك فرد می‌آید. جنس ترمز عمدتا پلی اورتان یا پلاستیك بوده و به میزانی كه بافت نرم‌تری داشته باشد، كارآمدتر بوده و سریع‌تر عمل می‌كند.توجه داشته باشید که روی اغلب اسکیت های بزرگسالان ترمز وجود ندارد که می توان به صورت آزاد آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

حال که بر اجزاء مختلف یک اسکیت شناخت کافی پیدا کردید لازم است موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید. سوالاتی که در زیر آورده شده است به عنوان یک راهنمای خرید اسکیت به انتخاب شما کمک شایانی خواهد کرد.

 

12 نکته مهمی که باید در خرید اسکیت برای کودکان به آن توجه داشته باشید.

  1. اسکیت سایز متغیر انتخاب کنید.
  2. اسکیت سایز متغیری انتخاب کنید که یک سایز بزرگتر یا حداقل هم سایز پای فرزندتان باشد.
  3. اگر کودک درشت جثه ای دارید اسکیت هارد تهیه کنید.
  4. برای کودکان ریز جثه اسکیت های سافت با کیفیت تهیه کنید.
  5. اسکیت با کلاه و لوازم ایمنی استاندارد و با کیفیت تهیه کنید.
  6. دقت داشته باشید که کلاه و لوازم ایمنی سایز کودک باشد.
  7. از خرید اسکیت تخصصی برای شروع جدا خود داری کنید.
  8. اسکیت ساق بلند خریداری کنید.
  9. از فروشگاه تخصصی یا کارشناسان تخصصی در خرید اسکیت کمک بگیرید.
  10. اسکیت با سرعت خوب تهیه کنید.
  11. اسکیت با چرخ های گوشتی یا نرم تهیه کنید.
  12. سایز تیغه و چرخ ها باید متناسب با سایز پای کودک باشد.

 

راهنمای خرید اسكیت برای كودكان

اسکیت سوارتان چند سال دارد؟

برخی از اسکیت‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توان سایز آن را تا حدودی تغییر داد. این نوع اسکیت‌ها مناسب کودکانی است که در سنین رشد بوده و به سرعت سایز پای‌شان تغییر می‌کند. اسکیت‌های سایز متغیر عمدتا سایز ۳ تا ۵ را پوشش می‌دهند. بنابر با مطالعه‌ی یک راهنمای خرید اسکیت برای کودکان، تا سال‌ها به تعویض و خرید مجدد اسکیت نیاز پیدا نخواهید کرد.

اما اگر اسکیت را برای سنینی در نظر گرفته‌اید که سایز پای مشخص و ثابتی دارند، این راهنمای خرید اسکیت به شما پیشنهاد می‌کند اسکیت کفشی مناسب با سایز پایتان را خریداری کنید. اسکیت‌های سایز ثابت افزون بر آن که از کیفیت و استحکام بیشتری برخوردار هستند، قیمت کم‌تری نیز خواهند داشت.همچنین می توانید مقاله راهنمای خرید کفش اسکیت بچگانه را مطالعه کنید که به طور کلی در مورد اسکیت های بچگانه صحبت شده است.

 

هدف شما از خرید اسکیت چیست؟

پیش از اقدام برای خرید یک جفت اسکیت، لازم است مقصود نهایی خود را مشخص کنید. با توجه به تنوع بسیار اسکیت‌ها در بازار، دستیابی به یک انتخاب مناسب کمی دشوار به نظر می‌رسد. با مطالعه‌ی یک راهنمای خرید اسکیت، می‌توانید کاربرد هر کدام از انواع اسکیت را شناخته و متناسب با نیازتان یکی را برگزینید. به طور مثال اگر مقصودتان ورود به رشته‌ی اسکیت سرعت است، بهتر است اسکیت‌های نیم بوت تخصصی سرعت را خریداری کنید و به همین ترتیب اگر آماتور هستید یا صرفا برای تفریح این ورزش را انتخاب کرده‌اید، اسکیت‌های با بدنه‌ی سخت و سایز ثابت گزینه‌ی بهتری برای‌تان خواهد بود.

 

برای خرید اسکیت چقدر هزینه خواهید کرد؟

روند انتخاب شما به میزان زیادی وابسته به بودجه‌ای است که برای این کار اختصاص داده‌اید. با توجه به تنوع و تعدد برندهای موجود در بازار و طیف وسیعی از قیمت‌ها، خریدار سردرگم شده و انتخاب برایش مشکل خواهد شد. به همین علت تعیین کرده میزان بودجه باعث می‌شود که انتخاب‌ها محدودتر و تصمیم گیری ساده‌تر شود.

 

راهنمای خرید اسکیت کودکان با سایز ثابت

اگر بودجه‌ای در حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دارید، می‌توانید یک جفت اسکیت با سایز ثابت و رویه‌ی سافت تهیه کنید. البته این نوع اسکیت‌ها معمولا کیفیت مطلوبی نداشته و در برابر آسیب مقاومت کم‌تری خواهند داشت. اما اگر به دنبال کیفیت قابل قبول هستید، پیشنهاد ما اسکیت‌های هارد است که قیمتی در در حدود هشتصد تا یک میلیون و هفتصد هزار تومان دارند. محصولات کپی شده از برندهای معتبر که اصطلاحا  High Copy ‌گفته می‌شوند و یا برندهای جدید در این رده قرار می‌گیرند.

اگر شما به دنبال خرید یک اسکیت ارزان قیمت هستید که کودکان با آن به بازی بپردازد و سرگرم شود می توانید اسکیت های پایین را انتخاب کنید. این اسکیت های قیمت بسیار پایینی دارند و برای بازی کردن با اسکیت بسیار مناسب هستند.

 

راهنمای خرید اسکیت کودکان با سایز متغیر

این نوع اسکیت‌ها عمدتا در یک پکیج کامل همراه با تجهیزات مورد نیاز ارائه می‌شوند. برندهای مشهوری چون Rollerblade  دارای قیمتی بالای دو میلیون تومان است، اما اسکیت هارد یا سافت با کیفیتی متوسط معمولا بین یک تا یک میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارند. اسکیت‌های با کیفیت پایین نیز با قیمت پانصد تا هشتصد هزار تومان به فروش می‌رسند.

 

1) بدنه اسکیت آموزشی باید مقاوم و مناسب فرد باشد.

بدنه اسکیت از مواد مختلفی تولید می شود که با توجه به مواد بکار رفته به آنها اسکیت های ساف،هارد و کربن گفته می شود. اسکیت های سافت به اسکیت های گفته می شود که رویه کفش از جنس پارچه و الیافی مثل آن تهیه شده باشد. اسکیت های هارد به اسکیت هایی گفته می شود که بدنه آنها از جنس پلاستیک یا مواد نظیر آن باشد.بدنه های کربن که در اسکیت های تخصصی دیده می شود بسیار مقاوم بوده و قیمت بالایی دارند.اسکیت های هارد نسبت به اسکیت های سافت از مقاوت بیشتری برخوردارند.

 

2) اسکیت آموزشی سایز پای فرد باشد.

اسکیت های سایز متغیر معمولا بین 3 تا 5 سایز قابلیت کوچک و بزرگ شدن دارند که این قابلیت برای کودکان در حال رشد در نظر گرفته شده است. از این رو شما باید برای فرزند خود اسکیت آموزشی تهیه کنید که قابلیت کوچک و بزرگ شدن داشته باشد.

 

3) لوازم ایمنی اسکیت آموزشی با کیفیت باشد.

لازمه یادیگری اسکیت، زمین خوردن است. از این رو می بایست اسکیت آموزشی دارای لوازم ایمنی با کیفیت و استاندارد باشد که فرد را در مقابل خطرات احتمالی محافظت کند. لوازم ایمنی اسکیت آموزشی باید از نوع جورابی باشد و کلاه اسکیت نیز به صورت ریگلاژدار و تمام محیط سر را پوشش دهد.

 

4) اسکیت آموزشی سرعت کافی می بایست داشته باشد.

سرعت بهینه در یادیگیری اسکیت بسیار مهم است. باید سعی شود اسکیت آموزشی را که تهیه می کنید سرعت کافی و بهینه را داشته باشد تا فرد بعد از چند قدم زدن به راحتی سر بخورد. اگر اسکیت بعد از چند قدم پا زدن سر نخورد به این معنی است که اسکیت سرعت لازم را ندارد و در یادگیری اسکیت اختلال ایجاد می شود.

 

5) چرخ های کمکی نداشته باشد.

در بعضی از اسکیت ها دیده شده که قابلیت تغییر حالت چرخ ها در آنها وجود دارد و به گفته فروشنده باعث یادگیری راحت تر و جلوگیری از خوردن زمین فرد می شود در صورتی که با توجه به نظر اکثریت مربیان این اسکیت ها کیفیت لازم را نداشته و به دلیل نداشتن استحکام لازم جهت تحمل وزن فرد اسکیت را به این صورت تغییر می دهند.

 

6) سایز چرخ اسکیت آموزشی استاندارد باشد.

سایز چرخ های اسکیت های آموزشی از یک استاندارد خاص پیروی می کند به این صورت که هرچه فرد سایز پای بزرگتری داشته باشد چرخ های او نیز به نسبت بزرگتر است. البته توجه داشته باشید که در اسکیت های تخصصی این استاندارد با توجه به مسابقات تعیین می شود و بعضا هیچ محدودیتی ندارد اما در اسکیت های آموزشی باید از این استاندارد پیروی شود زیرا که در یادیگیری اسکیت تاثیر بسیار زیادی دارد.

  • سایز کوچک 28-31 یا 29-32 بین 68 تا 70 میلیمتر
  • سایز متوسط 32-35 یا 33-36 بین 70تا 72 میلیمتر
  • سایز بزرگ 36-39 یا 37-40 بین 72 تا 76 میلیمتر

 

7) ترمز داشته باشد

انتهای اسکیت های آموزشی به طور معمول یک بخش وجود دارد که به آن ترمز گفته می شود در یادگیری اسکیت داشتن ترمز پاشنه بسیار ضروری و همه است از این رو حتمی اسکیتی که تهیه می کنید باید ترمز پاشنه داشته باشد.

 

8) کاف مقاوم داشته باشد.

کاف به بخش ساق اسکیت گفته می شود این بخش در اسکیت های آموزشی معمولا بلندتر از بقیه اسکیت ها است که اصطلاحا به ان ساق بلند گفته می شود  این باعث می شود که به خوبی از پای فرد حفاظت کند و از پیچ خوردگی جلوگیری کند. کاف اسکیت اگر از جنس خوبی تهیه نشده باشد ممکن از بعد از پوشیدن اسکیت کج شود یا خود را به یک سمت کج کند که این یعنی اسکیت بی کیفیت و نامناسب است.

 

راهنمای خرید کفش اسکیت بچه گانه

از آنجایی که خرید کفش اسکیت بچه گانه کار سختی است، تصمیم گرفتم بیام و چند تا از بهترین اسکیت های بچگانه که به درد کودکان میخوره را بهتون معرفی کنم. همچنین در بخشی از این مطلب به معرفی اسکیت بچه گانه ارزان می پردازیم که والدین میتونن برای اسکیت بازی برای فرزندشون تهیه کنند.

 

اسکیت مناسب کودکان

در خرید اسکیت کودکان سایز اسکیت کودکان بسیار مهم و حائز اهمیت است. از این رو بهترین اسکیت برای کودکان اسکیت سایز متغیر است که قابلیت بزرگ و کوچک شدن داشته باشد و تا سال های سال بتوان از آن استفاده کرد. ورزش اسکیت برای کودکان بسیار مفید است؛ این ورزش باعث افزایش تعادل، تقویت عضلات پا، هماهنگی عصبی عضلانی و رشد حرکتی کودکان می شود. سایز اسکیت بچگانه معمولا از 28 شروع می شود و تا 39 ادامه دارد. اما اسکیت های با سایز بزرگتر نظیر 38-42 و سایز کوجکتر نظیر 25-29 وجود دارد که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مارک اسکیت خوب برای کودکان

اسکیت های بچگانه مدل ها و مارک های زیادی دارند اما بهترین مارک بهترین مارک اسکیت بچگانه با توجه نیاز فرد و همچنین کیفیت آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. اسکیت رولربلید بچگانه مدل cube
  2. اسکیت روسز اورلاندو بچگانه برای کودکان 3تا5 سال سایز 25-29
  3. اسکیت کالاری مدل سی 2 یا ایکس 1 برای کودکان 4 تا 6 سال با سایز 28-31 مناسب است.
  4. اسکیت سبا مدل جونیور برای کودکان با وزن بالا در سایز های 31-34 برای کودکان 6 تا 8 سال مناسب است.
  5. اسکیت فری استایل مدل z1 برای کودکان با وزن بالا و همچنین برای کسانی که میخواهند یک اسکیت با کیفیت برای سطوح مقدماتی تا حرفه ای فری استایل تهیه کنند.

 

بایدها و نباید های اسکیت کودکان

  1. اسکیت کودک نباید بیش از حد بزرگ باشد
  2. اسکیت کودک باید از پای او به خوبی حفاظت کند.
  3. اسکیت کودک نباید خیلی سنگین باشد و با توجه به وزن و سن اون انتخاب شود.
  4. اسکیت کودک باید سرعت کافی داشته باشد.

 

اسکیت بچه گانه رولربلید

برند اسکیت رولربلید یکی از برند های مطرح و قدیمی اسکیت است که از دیرباز در صنعت تولید اسکیت نقش بسزایی داشته است. این برند به قطع بهترین برند اسکیت در جهانه. البته توجه داشته باشید که برند های مختلف در گرایش های مختلف با هم رقابت های زیادی دارند ولی به طور کلی اگر به دنبال کفش اسکیت با کیفیت و استاندارد هستید برند رولربلید بهترین پیشنهاد ما به شماست. اسکیت های بچگانه برند رولر بلید معمولا از جنس سافت هستند و سایز بندیشون 4 سایز هست یعنی سایز کوچیکش میشه 28-32 ،33-36 و 36-40 هست و به سانتی متر معمولا 18 تا 21 |21 تا 24| 23 تا 26 سانتی متر است.

 

اسکیت رولر بلید بچگانه مدل cube g

کفش اسکیت بچگانه رولربلید مدل cube g یکی از مدل های معروف و جدید کمپانی رولربلید است این اسکیت دارای بازه تنظیم سایز 4 سایزی است و در دو رنگ صورتی و آبی فیروزه ای تولید شده. از مزیت های کفش اسکیت بچگانه رولربلید  میتوان به رویه سافت و لوازم ایمنی بسیار با کیفیت اون نام برد. همچنین جوراب داخلی اسکیت از الیاف بسیار با کیفیتی درست شده که رطوبت جذب و به راحتی دفع می کنه فقط میتونم بگم اگه دنبال یه کفش اسکیت بچگانه با کیفیت برای فرزندتون هستید و اصلا قیمت اسکیت براتون مهم نیست اسکیت رولربلید بچگانه عالیه.

 

کفش اسکیت رولربلید بچگانهکفش اسکیت رولربلید بچگانه

 

کفش اسکیت رولربلید بچگانه مدل cube

اسکیت کفشی بچگانه مدل cube زیاد با مدل cube g فرق نداره یعنی علت اصلی پسوند g که مخفف کلمه girl هست اینه که با توجه به رنگ این اسکیت برای دختران تولید شده. اسکیت cube رنگ پسرونه تری داره و از این بابت هیچ فرقی با مدل cube g نداره. اسکیت کفشی بچگانه مدل cube در دو رنگ نارنجی و قرمز تولید شده و از نظر سایزبندی و کیفیت همانند مدل cube g هستش.

 

کفش اسکیت رولربلید بچگانهکفش اسکیت رولربلید بچگانه

 

اسکیت رولکن بچه گانه

برند اسکیت رولکن یکی دیگر از برند های نوظهور بازار اسکیت ایران است که در کشور چین و تحت لیسانس کانادا تولید می شود. این اسکیت بدنه هارد داره یعنی بدنه اسکیت از جنس پلاستیک فشرده شده درست شده همراه با لوازم ایمنی و کلاه و کیف ارائه میشه و به نسبت کیفیت قیمت مناسبی داره. سایزبندی اسکیت رولکن بچگانه 29 تا 32|33 تا 36 و 37 تا 40 است. از دیگر مزایا این اسکیت می توان به قابلیت شستشوی جوراب اسکیت و جداسازی آن و استحکام بسیار بالا اسکیت نام برد. کفش اسکیت رولکن بچگانه تنوع بسیار خوبی در رنگ داره و در 5 رنگ تولید میشه. پیشنهاد من اینه اگر دنبال یه اسکیت استاندارد و با استحکام و قیمت مناسب هستید این اسکیت بهترین گزینه است و از خیلی از اسکیت های بی کیفیت دیجی کالا بهتره.

 

کفش اسکیت رولکن بچگانهکفش اسکیت رولکن بچگانهکفش اسکیت رولکن بچگانهکفش اسکیت رولکن بچگانهکفش اسکیت رولکن بچگانه

 

کفش اسکیت جاکس بچه گانه

اسکیت جاکس بچگانه یکی از برند های فرانسوی است که در تولید اسکیت های سرعت و تخصصی فعالیت می کند این برند همچنین در تولید اسکیت های بچگانه برای کودکان نقش دارد. اسکیت جاکس بچگانه از جنس پلاستیک فشرده شده درست شده است که اصطلاحا به آن هارد گفته می شود. این اسکیت توانایی تحمل وزن بسیار خوبی دارد و در دو رنگ صورتی و مشکی موجود است. سایزبندی اسکیت بچگانه جاکس 30-33 | 34-37  و 38-41 است که بازه تنظیم سایز خیلی خوبی است. اسکیت جاکس بچگانه با توجه به اینکه پایین ترین قیمت در اسکیت های هارد بچگانه را به خود اختصاص داده از محبوبیت خوبی برخوردار است.

 

کفش اسکیت جاکس بچگانهکفش اسکیت جاکس بچگانه

 

کفش اسکیت رادیوس بچه گانه

کفش اسکیت رادیوس بچگانه یک مدل اسکیت سافت است که بدنه و رویه آن از پارچه درست شده است. سایزبندی این اسکیت 3 شماره ای است و در سایز های 31-34 | 35-38 | 39-42 است این اسکیت قیمت بسیار پایینی دارد و برای اسکیت سواری کودکان مناسب است. لوازم ایمنی و کلاه روی این اسکیت وجود ندارد که البته می توان به صورت جدا تهیه کرد. تنوع رنگ خوبی اسکیت ندارد و در رنگ فقط آبی موجود است.

کفش اسکیت رادیوس بچگانه آبی

کفش اسکیت ارزان بچه گانه

متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی کشور بازار اسکیت های ارزان هم دچار اختلال شده و حداقل یک اسکیت ارزان که بشه باهاش اسکیت سواری کرد از 500 هزار تومان به بالا است. در این بخش می خوام چند مدل از اسکیت های ارزان که در حال حاضر میتونید تهیه کنید معرفی کنم همچنین نقدی بر اسکیت های ارزان سایت دیجی کالا داشته باشم.

 

کفش اسکیت streetrunner بچه گانه

این کفش اسکیت که بدنه ساف داره و از جنس پارچه و بند درست شده همراه با کلاه و لوازم ایمنی به فروش می رسد.سایز بندی این مدل اسکیت 30 تا 33|34 تا 37 و 38 تا 40 است که در با توجه به سایز پای فرد می بایست انتخاب بشه. رنگ بندی کفش اسکیت streetrunner بچگانه به صورت قرمز و آبی است که معمولا آبی برای پسران و قرمز برای دختران استفاده می شود. از مزایا این اسکیت به داشتن کلاه و لوازم ایمنی همراه با کارتون اسکیت است و قیمت بسیار پایین آن که با حداقل هزینه می تونید یه اسکیت خوب برای اسکیت بازی فرزندتون تهیه کنید.

 

کفش اسکیت streetrunner بچگانه آبیکفش اسکیت streetrunner بچگانه قرمز

 

قیمت اسکیت دخترانه ارزان

اسکیت های دخترانه ارزان زیادی در بازار وجود دارد که معمولا در رنگ های صورتی هستند و قیمتی در حدود 1.500 تا 2 میلیون تومان با کلاه و لوازم ایمنی دارند این اسکیت ها برای اسکیت سواری مناسب هستند اما برای یادگیری و اجرای حرکات به درستی امکان دارد مناسب نباشند.

 

نقد کفش اسکیت های بچگانه ارزان دیجی کالا

کفش اسکیت ای کاس بچه گانه

اسکیت بچگانه ای کاس یک اسکیت سافت که از پارچه درست شده به طور کلی اسکیت های سافت نسبت به اسکیت های هارد توانایی تحمل وزن خوبی ندارن و استحکام پایینی دارن که چه مزیت و معایبی داره میتونید در راهنمای خرید کفش اسکیت که در بخش وبلاگ شهر اسکیت است بخونید در موردش. از مزایا این اسکیت می توان به قیمت بسیار پایین اسکیت گفت با این هزینه هیچ جای دنیا اسکیت با کلاه و لوازم نمیتونید بخرید پس قیمت خیلی خوبی داره اما مشکل اصلی این اسکیت اینه که لوازم ایمنی و کلاه اسکیت ای کاس اصلا به کار نمیاد و نبندین بهتره نه بافت خوبی داره که محافظت کنه نه به درستی روی دست و سر قرار میگیره. پیشنهاد من اینه که اگه قصد خرید اسکیت ارزان دارید این مورد و اصلا نخرید چون پشیمون میشید.

 

کفش اسکیت ای کاس بچگانه کفش اسکیت ای کاس بچگانه

 

راهنمای خرید اسکیت برای بزرگسالان

خرید اسکیت برای بزرگسالان به نسبت کودکان کار بسیار دشوارتری است. معمولا بزرگسالان سایز پای ثابتی دارند بدین معنی که دیگر پای انها رشد نخواهد کرد، این مسئله باعث شده که انتخاب اسکیت برای سایز دقیق پا کمی سخت تر از خرید اسکیت برای کودکان شود. حتما قبل از خرید اسکیت مقاله اندازه گیری سایز پا برای خرید  اسکیت را مطالعه کنید تا در انتخاب سایز مناسب اسکیت به مشکل بر نخورید.

 

1) هدفتان از خرید اسکیت را مشخص کنید

اسکیت کردن به صورت تفریحی و لذت بردن از آن

اگر قصد یادگیری اسکیت و پر کردن اوغات فراقت خود دارید می بایست اسکیتی تهیه کنید که دارای استاندارد های لازم باشد و برای آموزش مناسب باشد. در این اسکیت ها سایز چرخ ها باید ثابت باشد که در یادگیری شما تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین سعی کنید سختی چرخ ها را با توجه به سطحی که قصد فعالیت بر روی آن دارید انتخاب کنید.

اسکیت کردن و رفت آمد درون شهری

اگر قصد خرید اسکیتی را دارید که بتوانید از آن به عنوان یک وسیله نقیله سبک استفاده کنید پیشنهاد ما به شما اسکیت های فری راید و شهری است. بدنه این اسکیت ها معمولا هارد است و توانایی خوبی در تحمل فشار و ضربه های احتمالی دارند. سایز چرخ این اسکیت ها با توجه به مهارت شما و استفاده شما می تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر بر روی آسفالت اسکیت می کنید سعی کنید چرخ های سخت تر استفاده کنید و اگر بر روی سطوح پیاده رو ها اسکیت می کنید می توانید از چرخ های نرم تر استفاده کنید. سایز چرخه ها و مانور اسکیت نیز دو عامل مهم است که با توجه به سایز چرخ و حالت تیغه یا چرخ قابل تغییر است.

اسکیت کردن به صورت تخصصی

اگر قصد خرید اسکیت برای رشته تخصصی دارد اول با مشاور تخصصی رشته اسکیت صحبت کنید و پس از آن با توجه به بودجه و نیاز خود اسکیت مناسب خریداری کنید. معمولا اسکیت های تخصصی سطح بالا از جنس کربن تولید می شوند که علاوه بر وزن پایین از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند.

 

2) برای خرید اسکیت چقدر هزینه خواهید کرد

میزان بودجه شما برای خرید اسکیت بسیار مهم است.هر چه هزینه بیشتری برای خرید اسکیت کنید اسکیت نرم تر، روان تر و با کیفیت تری خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که ملاک اول برای خرید اسکیت بزرگسالان هدف است که اگر به درستی انتخاب شود می توان در هزینه صرفه جویی کرد.

 

3) انتخاب سایز دقیق اسکیت

یکی از مهمترین بخش ها در خرید اسکیت و دشوارترین ها انتخاب سایز دقیق اسکیت است. برای اینکه بتوانید اسکیت مناسب سایز پای خود را انتخاب کنید اول می بایست پای خود را اندازه گیری کنید و سپس با توجه به جدول مربوط به کاتالوگ محصولات در برند های مختلف اسکیت مناسب خود را انتخاب کنید.

 

4) لوازم ایمنی و کلاه

لوازم ایمنی و کلاه اسکیت جز جدا ناپذیر در یادگیری اسکیت است به همین دلیل سعی کنید لوازم ایمنی و کلاهی تهیه کنید که:

  • مرغوب باشد.
  • کاملا اندازه فرد باشد.
  • کلاه به طور کامل محیط سر را بپوشاند.
  • در صورت نیاز از گارد باسن استفاده کنید.
  • تهویه مناسب داشته باشد.

 

5) ترمز داشته باشد

داشتن ترمز پاشنه در اسکیت سواران بزرگسال کمک زیادی در یادگیری اسکیت می کند همچنین در کنترل اسکیت بسیار تاثیر گذار است. سعی کنید اسکیتی را که تهیه می کنید ترمز پاشنه داشته باشد یا به طور جداگانه تهیه کنید و روی اسکیت بگذارید.

امیدوارم مطالب فوق براتون مفید واقع شده باشه، شما می توانید سوالات خودتون را به صورت دیدگاه در پایین این صفحه با ما در میان بگذارید و تیم فروشگاه شهر اسکیت در حداکثر 24 ساعت نسبت به پاسخگویی اقدام می نمایند.

 

4.5/5 - (8 امتیاز)